Elaap Safty - zbiorniki na wodę

Wyposażenie OSP i PSP

Specjalistyczne rozwiązania dla służb, rolnictwa i przemysłu

Regulamin

Niniejszy Regulamin określa zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w sklepie internetowym „Elaap Safety", należącym do Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach, ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego (dalej jako: KRS) prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 001047013, REGON: 525840558, NIP: 8442381440, za pośrednictwem Internetu – poprzez witrynę znajdującą się pod adresem elektronicznym (URL): elaap.pl

Adres dla korespondencji pisemnej, w tym także do składania reklamacji:

Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach, ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny

Adres poczty elektronicznej: kontakt@elaap.pl

Zawarte w niniejszym Regulaminie warunki umów są powszechnie dostępne na stronie internetowej elaap.pl

Zawarte w niniejszym Regulaminie warunki umów mają zastosowanie do umów zawartych od 10 lipca 2025 r.

Definicje znajdują się w § 13 niniejszego Regulaminu.

§ 1

[Postanowienia ogólne]

  1. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta, otrzymania Newsletteru, a także w celu złożenia zamówienia.

  2. Wszelkie prawa związane ze Sklepem Internetowym – w szczególności prawa autorskie, prawa do nazwy sklepu, jego adresu internetowego (domeny), wyglądu strony, a także do zamieszczonych na niej wzorów, formularzy i logotypów – należą do Sprzedawcy. Nie dotyczy to logotypów i zdjęć produktów, które służą jedynie do ich prezentacji i do których prawa należą do innych firm. Korzystanie z tych elementów jest możliwe wyłącznie zgodnie z Regulaminem Sklepu oraz po uzyskaniu pisemnej zgody Sprzedawcy.

  3. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Niemniej jednak, korzystanie ze Sklepu internetowego (zawarcie za jego pośrednictwem umowy o świadczenie usług droga elektroniczną lub umowy sprzedaży) wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:

    • korzystanie z urządzenia multimedialnego (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, telefon) z dostępem do Internetu, umożliwiającego wprowadzenie tekstu celem wypełnienia formularzy;

    • posiadanie adresu i dostęp do poczty elektronicznej;

    • dostęp do przeglądarki internetowej Mozilla Firefox w wersji 72/71/68 i wyższej lub Internet Explorer/Edge w wersji 11/18/17 i wyższej, Opera w wersji 66/65 i wyższej, Google Chrome w wersji 79/78 i wyższej, Safari w wersji 13/12 i wyższej;

    • włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript nie jest obowiązkowe, lecz jest konieczne do w pełni prawidłowego działania serwisu.

  4. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.

  5. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronach Internetowych Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.

  6. Klient nie może zamieszczać treści, które są niezgodne z prawem, ani korzystać ze Sklepu Internetowego, jego strony lub bezpłatnych usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z przepisami, zasadami współżycia społecznego czy naruszający prawa innych osób.

  7. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.

  8. Zabronione jest wykorzystywanie zasobów oraz funkcji Sklepu Internetowego do prowadzenia przez Klienta działań, które mogłyby naruszać interesy Sprzedawcy. W szczególności dotyczy to prowadzenia działań reklamujących innych przedsiębiorców lub produkty, zamieszczania treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy, a także publikowania informacji nieprawdziwych bądź mogących wprowadzać w błąd.

  9. Korzystanie ze Sklepu internetowego za pośrednictwem przeglądarki internetowej oraz nawiązywanie połączenia telefonicznego ze Sprzedawcą może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią internetową lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.

  10. Informacje prezentowane w Sklepie internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klienta. Po złożeniu zamówienia przez Klienta może dojść do zawarcia umowy na odległość za pośrednictwem Internetu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Przedstawienie w Sklepie internetowym wizerunków produktów nie stanowi oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

§ 2

[Rejestracja]

 

1.     Aby założyć Konto Klienta, niezbędne jest dokonanie nieodpłatnej Rejestracji.

2. Rejestracja nie jest wymagana do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.

3. W celu dokonania Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać go drogą elektroniczną, korzystając z odpowiedniej funkcji dostępnej w formularzu.

4. Klient tworzy Konto podając dane wymagane podczas rejestracji, niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi Konta i może korzystać z Konta poprzez logowanie. Konto umożliwia Klientowi w szczególności: przechowywanie danych adresowych dostawy zamówionych produktów; danych adresowych do rozliczeń; śledzenie statusu zamówienia; dostęp do historii zamówień; otrzymywanie powiadomień mailowych. Korzystanie z Konta jest możliwe po wypełnieniu obowiązkowych pól formularza rejestracyjnego, akceptacji Regulaminu, a następnie kliknięciu Zarejestruj się. W trakcie Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło do Konta. Po przesłaniu formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje na wskazany adres e-mail potwierdzenie dokonania Rejestracji. Z chwilą otrzymania tego potwierdzenia zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi Prowadzenia Konta Klienta drogą elektroniczną i Klient uzyskuje dostęp do swojego Konta oraz możliwość edycji danych podanych podczas Rejestracji. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient w każdym czasie może usunąć Konto poprzez wysłanie żądania na adres email: kontakt@elaap.pl

5. Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu.

§ 3

[Zamówienia]

 

1.     Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dalsze uzgodnienia mogą odbywać się za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie.

2.    Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu kompletuje je, wybierając interesujące go Towary. Dodanie wybranego Towaru do zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA” znajdującego się przy danym produkcie. Po zakończeniu kompletowania zamówienia, Klient przechodzi do „KOSZYKA”, gdzie wskazuje preferowany sposób Dostawy oraz formę płatności. Złożenie zamówienia następuje poprzez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, co odbywa się przez kliknięcie przycisku „KUPUJĘ I PŁACĘ” na Stronie Internetowej Sklepu. Przed ostatecznym złożeniem zamówienia Klient otrzymuje pełną informację na temat łącznej ceny zamówienia, obejmującej wartość wybranych Towarów, koszt Dostawy oraz wszelkich dodatkowych opłat związanych z realizacją Umowy sprzedaży.

3.    Złożenie zamówienia wymaga podania przez Klienta danych osobowych – imienia i nazwiska, danych adresowych, adresu e-mail, numeru telefonu, a w przypadku Klientów będących przedsiębiorcami także nr NIP oraz firmy. Klient obowiązany jest także wybrać sposób dostawy i płatności oraz potwierdzić złożenie zamówienia wraz z obowiązkiem zapłaty.

4.    Klient składający zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyła je na adres e-mail podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Klient w wiadomości przesyłanej do Sprzedawcy, podaje w szczególności: nazwę Towaru, kolor oraz jego ilość, spośród Towarów prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu oraz swoje dane, o których mowa w ustępie trzecim powyżej. Jednocześnie Klient składa oświadczenie, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego postanowienia.

5.    Po otrzymaniu od Klienta wiadomości elektronicznej, o której mowa w § 3 ust. 4, Sprzedawca przesyła Klientowi zwrotną wiadomość e-mail, zawierającą:

a)    swoje dane rejestrowe,

b)    cenę wybranych Towarów,

c)    dostępne formy płatności,

d)    proponowany sposób Dostawy wraz z jego kosztem, a także

e)    informacje o wszelkich dodatkowych opłatach, które mogą wynikać z zawarcia Umowy sprzedaży.

W wiadomości tej Sprzedawca informuje również, że złożenie zamówienia drogą elektroniczną wiąże się z obowiązkiem zapłaty za zamówiony Towar. Na podstawie przekazanych informacji Klient może złożyć zamówienie, przesyłając do Sprzedawcy wiadomość e-mail z wyborem formy płatności oraz sposobu Dostawy.

6. Złożenie zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży dotyczącej Towarów wskazanych w zamówieniu, skierowaną do Sprzedawcy.

7.    Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na adres e-mail podany przez Klienta potwierdzenie jego przyjęcia.

8.    Po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na adres e-mail podany przez Klienta informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Wiadomość ta stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w § 4 ust. 6 powyżej, i z chwilą jej otrzymania przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.

9.    Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza jej warunki, przesyłając je Klientowi na trwałym nośniku – drogą elektroniczną na podany adres e-mail lub w formie pisemnej na adres wskazany przez Klienta podczas Rejestracji bądź składania zamówienia.

10. Wskazanie przez Klienta w trakcie składania zamówienia wszelkich danych jednocześnie oznacza, że Klient składa oświadczenie o zgodności z prawdą tych danych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przez Klienta. Podanie danych nieaktualnych lub nieprawdziwych może uniemożliwić realizację umowy.

§ 4

[Płatności]

1.     Ceny Towarów na Stronie Internetowej Sklepu podane są w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT (cena brutto). Ceny Towarów nie uwzględniają kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.

2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

a)    przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);

b)   przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją odbioru osobistego w biurze Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w biurze Sprzedawcy, po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);

c)    gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia).

3.    Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 7 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.

4.    W przypadku, gdy Klient nie dokona płatności w terminie określonym w § 4 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznaczy mu dodatkowy termin na jej uregulowanie, informując o tym Klienta na Trwałym nośniku. W przesłanej informacji zostanie również zawarte zastrzeżenie, że brak płatności w wyznaczonym dodatkowym terminie będzie skutkował odstąpieniem przez Sprzedawcę od Umowy sprzedaży. Jeśli także i ten termin upłynie bezskutecznie, Sprzedawca prześle Klientowi – na Trwałym nośniku – oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.

5.    W przypadkach, o których mowa w § 4 ust. 3  Regulaminu, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

6.    Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej. Zgoda Klienta na przesyłanie faktur w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktur w wersji papierowej. Elektroniczna wersja faktury VAT, dokumentującej zrealizowane zamówienie, zostanie przesłana Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail. Aby wycofać zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną należy przesłać stosowne oświadczenie na adres e-mail: kontakt@elaap.pl W takiej sytuacji faktura VAT zostanie dostarczona Klientowi w formie papierowej, wraz z zamówionym towarem.

7.    Od chwili złożenia zamówienia do momentu wystawienia faktury, Klient może dokonać zmian w zakresie danych do umieszczenia na fakturze. Żądanie dokonania zmian należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@elaap.pl

§ 5

[Dostawa]

1.     Dostarczenie do Klienta zamówionych produktów następuje przesyłką kurierską albo przesyłką kurierską pobraniową za pośrednictwem:

a) na terenie Rzeczypospolitej Polskiej - firmy kurierskiej InPost, DPD, DHL, Poczta Polska – według wyboru Klienta,

b) poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – firmy kurierskiej DHL.

2.    Sprzedawca zamieszcza na Stronie internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.

3.    Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych.

4. Zamówione produkty są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia. W przypadku wyboru InPost jako Dostawcy i Dostawy do paczkomatu adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.

5.    Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową sprzedaży.

6.    W dniu wysłania Towaru do Klienta (jeśli nie wybrano możliwości osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.

7.    Czas dostawy zamówienia jest zależny od wybranego sposobu płatności i sposobu dostawy i może wynosić 1-2 dni robocze liczone od nadania przesyłki. Wysyłka realizowana jest w Dni robocze.

8.    Sprzedawca nadaje do Klienta towar objęty zamówieniem w ciągu 7 dni liczonych (w zależności od wybranej przez Klienta formy dokonania zapłaty) od otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania całej przedpłaty ceny przez podmiot realizujący tę transakcję albo od dnia złożenia zamówienia, jeżeli Klient wybrał płatności za pobraniem.

9.    Płatność za dostawę, z uwzględnieniem gabarytów, ustalana jest zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług wybranego przez Klienta w dniu złożenia Zamówienia. Aktualny cennik dostępny jest na stronie. Klient potwierdzając zamówienie akceptuje i wyraża zgodę na taryfę wybranego przez Klienta dostawcy usług.

10. Koszty dostawy ponosi Klient i są one doliczane do kosztów Zamówienia.

11.    Odbiór towaru przez Klienta musi być potwierdzony pisemnie na dokumencie dostawy, a w przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 2 lit. c) Regulaminu, musi być poprzedzony także zapłatą ceny za zamówione produkty.

12.   Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu. Złożony podpis na dokumencie dostawy jest traktowany jako potwierdzenie zgodności towaru ze złożonym zamówieniem.

13.   W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy albo nieodebrania Towaru z paczkomatu, czego efektem będzie zwrotne odesłanie zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.

14.   Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można dokonać w biurze Sprzedawcy w Dni Robocze, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

15.   Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.

Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia lub zawarcia informacji we wiadomości elektronicznej (poczta elektroniczna) - w zależności od trybu zawarcia Umowy sprzedaży, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.

§ 6

[Niezgodność towaru z umową]

Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy Indywidualnego

1.     Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji; opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu, o którym Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.

2.    Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk; nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;

ii. przed zawarciem umowy publicznej zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;

iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego o zawarciu umowy.

c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny może rozsądnie oczekiwać;

d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3.    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny został najpóźniej w chwili zawarcia umowy jednoznacznie poinformowany o tym, że dana cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności określonych w § 6 ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej konkretnej cechy.

4.    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową, jeżeli wynika on z nieprawidłowego zamontowania Towaru, w przypadku gdy:

a) montaż został wykonany przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;

b) montaż przeprowadzony przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego był nieprawidłowy z powodu błędów zawartych w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę, producenta lub osobę trzecią działającą w jego imieniu.

5.    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, ujawniony przed upływem dwóch lat od momentu jego dostarczenia, istniał już w chwili dostarczenia, chyba że Sprzedawca udowodni inaczej lub domniemania tego nie można zastosować ze względu na właściwości Towaru bądź charakter stwierdzonego braku zgodności.

6.    Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w § 6 ust. 5, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

7.    Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny może żądać jego naprawy lub wymiany.

8.    Sprzedawca może zamiast żądanej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego naprawy dokonać wymiany Towaru, albo zamiast żądanej wymiany – dokonać naprawy, jeżeli wybrany przez uprawnionego sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z umową jest niemożliwy do zrealizowania lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami po stronie Sprzedawcy. W przypadku, gdy zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub pociągałyby za sobą nadmierne koszty, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.

9.    Przy ocenie, czy koszty naprawy lub wymiany są nadmierne dla Sprzedawcy, uwzględnia się wszystkie okoliczności danej sprawy. W szczególności bierze się pod uwagę:

- znaczenie stwierdzonego braku zgodności Towaru z umową,

- wartość Towaru zgodnego z umową, a także

- uciążliwość, jaką zmiana sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową powodowałaby dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego.

Ocena ta powinna uwzględniać zasadę proporcjonalności, a także dążenie do możliwie najmniejszej ingerencji w prawa Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, z uwzględnieniem charakteru i celu Umowy.

10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

11. Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera taki Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego na własny koszt.

12. W przypadku, gdy Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku jego zgodności z umową, Sprzedawca jest zobowiązany do jego demontażu oraz ponownego montażu po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo do zlecenia wykonania tych czynności – również na własny koszt.

13. Konsument ani Przedsiębiorca Indywidualny nie ponosi kosztów związanych ze zwykłym korzystaniem z Towaru, który został następnie wymieniony na nowy.

14. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 6 ust. 8 zdanie drugie Regulaminu;

b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 6 ust. 10 do § 6 ust. 12 Regulaminu;

c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od § 6 ust. 7 do § 6 ust. 12 Regulaminu;

e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego.

15.   Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

16.   Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny (o ile uzna jego zasadność) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego o obniżeniu ceny.

17.   Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.

18.   Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie części Towarów dostarczonych na podstawie tej samej umowy, Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny może odstąpić od umowy wyłącznie w zakresie tych Towarów. Odstąpienie od umowy może jednak objąć również pozostałe Towary objęte tą samą umową, jeżeli – z uwagi na powiązanie między nimi – nie można w sposób rozsądny wymagać, aby Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny zatrzymał wyłącznie Towary zgodne z umową.

19.   W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Towar Sprzedawcy, przy czym koszty zwrotu ponosi Sprzedawca. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu zapłaconą cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego Towaru lub od dnia dostarczenia dowodu jego odesłania.

20.  Zwrot płatności następuje przy zastosowaniu tej samej metody płatności, jakiej użył Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, chyba że wyraźnie wyraził on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie generuje dla niego żadnych dodatkowych kosztów.

21. Dla usprawnienia procesu reklamacji w treści zgłoszenia reklamacyjnego Klient powinien wskazać przedmiot reklamacji i okoliczności dotyczące zgłoszenia, datę wystąpienia zgłaszanych uwag, oczekiwania Klienta co do sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz dane Klienta, w tym dane kontaktowe konieczne do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego i poinformowania przez Sprzedawcę o sposobie rozpatrzenia zgłoszenia.

22. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz umową sprzedaży można składać:
a) pisemnie na adres: 

Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach

ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: 

kontakt@elaap.pl

 

§ 7

[Gwarancja]

1.     Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez Sprzedawcę, producenta Towaru bądź dystrybutora.

2.    W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.

3.    Sprzedawca udziela Klientowi gwarancji na Towar: ………………………… TU TRZEBA SPRECYZOWAĆ CO TO BĘDĄ ZA TOWARY (ZBIORNIKI CIŚNIENIOWE, NA WODĘ PITNĄ ITP. IM PRECYZYJNIEJ TYM LEPIEJ), przy czym szczegółowe warunki gwarancji znajdują się w Warunkach Gwarancji stanowiących Załącznik do niniejszego Regulaminu. Warunki Gwarancji stanowią integralną treść niniejszego Regulaminu. Zastrzega się, że gwarancja jest udzielana na produkty, o których mowa w zdaniu pierwszym, jedynie w przypadku, w którym wraz z Towarem wydana została Klientowi karta gwarancyjna.

§ 8

[Odstąpienie od Umowy sprzedaży]

 

1.     Prawo odstąpienia od umowy, przysługuje wyłącznie Klientom będącym Konsumentami w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu cywilnego (tak więc, w tym Przedsiębiorcom indywidualnym).

2.    Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od zawarcia umowy, a w przypadku zawarcia umowy sprzedaży – od dnia objęcia produktu w posiadanie przez Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

3.    Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy wymaga złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Preferowanym sposobem składania oświadczeń jest przesłanie stosownej wiadomości na adres: Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach, ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny lub adres elektroniczny: kontakt@elaap.pl. W przypadku złożenia przez Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym na adres e-mail, z którego Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym korzystał składając oświadczenie, potwierdzenie przyjęcia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

4.    Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu, jest również wskazany w załączniku nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak korzystanie z niego nie jest obowiązkowe. 

5.    W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

6.    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie przez Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą Indywidualnym, informacji dotyczącej wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 

7.    W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym wszystkie otrzymane płatności, w tym koszt dostawy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia zamówienia (innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. 

8.    Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przy zamówieniu w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta. W każdym przypadku nie będzie się to wiązało z dodatkowymi opłatami.

8.    Klient ma obowiązek zwrócić produkty Sprzedawcy odsyłając je na adres: Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach, ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli produkty zostały odesłane przed upływem terminu 14 dni. 

9.    Bezpośrednie koszty zwrotu produktów ponosi Klient. 

10. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa, a rzecz dostarczono Klientowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.

11.    Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu produktów lub do czasu dostarczenia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

12.   Zwrotowi podlega produkt w stanie niezmienionym, tj. nie noszącym śladów przekraczających zakres zwykłego użytkowania, posiadający oryginalne opakowanie oraz załączony dokument zakupu.

13.   Uprawnienie do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie wyłącza uprawnień Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru.

14.   Sprzedawca informuje, że prawo odstąpienia od Umowy w trybie ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje w odniesieniu do umów:

a.     o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta albo Przedsiębiorcy indywidualnego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b.    w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta albo Przedsiębiorcy indywidualnego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tj. np. produkty szyte na miarę, cięte z metra);

c.     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

d.    w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

e.     w której Konsument albo Przedsiębiorca indywidualny wyraźnie zażądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy

f.      a także w pozostałych przypadkach wskazanych w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.

15.    Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

 

 

§ 9

[Usługi nieodpłatne]

 

1.      Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, nieodpłatną usługę elektroniczną w postaci prowadzenia Konta Klienta.

2.     Usługa, o której mowa w ust. 1, dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3.     Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu, formy, czasu oraz sposobu świadczenia dostępu do wskazanej usługi. O wszelkich zmianach Klienci zostaną poinformowani w sposób przewidziany dla zmiany Regulaminu.

4.    Usługa prowadzenia Konta Klienta, dostępna po dokonaniu Rejestracji zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, polega na udostępnieniu Klientowi indywidualnego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu. Panel ten umożliwia Klientowi modyfikację danych podanych podczas Rejestracji, a także śledzenie statusu realizacji bieżących zamówień oraz przeglądanie historii zamówień zrealizowanych.

5.     Klient, który dokonał Rejestracji, może w każdym czasie zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta. W przypadku takiego zgłoszenia, Sprzedawca usunie Konto Klienta w terminie do 14 dni od dnia otrzymania żądania.

6.     Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Konta Klienta oraz usług świadczonych nieodpłatnie w przypadku, gdy Klient:

a)    podejmuje działania na szkodę Sprzedawcy, w szczególności prowadząc działalność reklamową produktów lub usług podmiotów trzecich,

b)    zamieszcza treści niezwiązane z działalnością Sprzedawcy, nieprawdziwe lub mogące wprowadzać w błąd,

c)     narusza prawa innych Klientów, obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu,

d)    dopuszcza się działań mogących zagrażać bezpieczeństwu systemu informatycznego Sprzedawcy, w szczególności poprzez próby przełamania zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub inne działania o charakterze hakerskim.

Zablokowanie dostępu może trwać przez okres niezbędny do wyjaśnienia i usunięcia przyczyny uzasadniającej jego zastosowanie. O fakcie zablokowania dostępu do Konta Klienta Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany podczas Rejestracji.

7.     Klient ma prawo do złożenia reklamacji związanej z korzystaniem z nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej, przesłana na adres: kontakt@elaap.pl lub za pośrednictwem panelu Klienta, zgodnie z instrukcjami dostępnymi na Stronie Internetowej Sklepu. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien opisać istotę problemu. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, i udzieli odpowiedzi za pośrednictwem takiego samego środka komunikacji, jakim dokonano zgłoszenia, o ile nie uzgodniono inaczej.

§ 11

[Rozwiązanie umowy]

(nie dotyczy Umów sprzedaży)

 

1.     Zarówno Klient, jak i Sprzedawca są uprawnieni do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez obowiązku wskazywania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed dniem rozwiązania umowy oraz postanowień zawartych poniżej.

2.    Klient, który dokonał Rejestracji, może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, z wykorzystaniem dowolnego środka porozumiewania się na odległość, który umożliwia Sprzedawcy zapoznanie się z treścią tego oświadczenia.

3.    Sprzedawca może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez złożenie Klientowi oświadczenia woli o wypowiedzeniu umowy, wysłanego na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w trakcie Rejestracji.

§ 11

[Ochrona danych osobowych]

 

Zasady ochrony Danych Osobowych Klientów zamieszczone są w Polityce prywatności.

§ 12

[Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców]

1.      Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców niebędących konsumentami, czyli Przedsiębiorców.

2.     Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy (Klienta niebędącego konsumentem) żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

3.     W wypadku Przedsiębiorców Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

4.    Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

5.     W razie przesłania Towaru do Przedsiębiorcy za pośrednictwem przewoźnika Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

6.     Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Przedsiębiorcy (Klienta nie będącego konsumentem) zostaje wyłączona.

7.     W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej, o której mowa w § 9 Regulaminu, ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie do Klienta stosownego oświadczenia.

8.    Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy (Klienta nie będącego konsumentem), bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy (Klienta nie będącego konsumentem) tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy (Klienta nie będącego konsumentem).

§ 13

[Definicje]

1.     Dzień roboczy - jeden dzień w okresie od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2.    Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.

3.    Dostawca - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, produktu określonego w zamówieniu przez: a) firmę kurierską, b) Inpost, świadczącą usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomaty) – w przypadku wyboru Dostawy do paczkomatu.

4.    Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Klient zobowiązany jest do zachowania poufności Hasła i nieudostępniania go osobom trzecim. 

5.    Klient - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną oraz posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych i korzystającą z usług lub funkcjonalności oferowanych przez Sklep internetowy. Osoby posiadające ograniczoną zdolność do czynności prawnych (np. niepełnoletnie) dla zawarcia umowy wymagają uzyskania zgody swojego przedstawiciela ustawowego i mają obowiązek uzyskać zgodę przed zawarciem umowy i przedstawić ją Sprzedawcy na każde żądanie, chyba że zawarta umowa stanowi umowę powszechnie zawieraną w drobnych bieżących sprawach życia codziennego, która takiej zgody nie wymaga. Umowy zawierane w ramach korzystania Sklepu internetowego co do zasady należą do tej kategorii, jednakże Sklep internetowy zastrzega, że umowy mogą być zawierane jedynie z małoletnimi, którzy ukończyli 16 rok życia.

6.    Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

7.    Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.

8.    Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

9.    Przedsiębiorca Indywidualny - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

10. Regulamin - niniejszy dokument określający zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego oraz postanowienia umowy sprzedaży, zawartej za jego pośrednictwem.

11.    Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.

12.   Sprzedawca - oznacza Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach, ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego (dalej jako: KRS) prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 001047013, REGON: 525840558, NIP: 8442381440; e-mail: kontakt@elaap.pl, będącego jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.

Numer BDO - …………………………..…

13.   Strona Internetowa Sklepu - oznacza platformę świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną, umożliwiającą założenie Konta, zapisanie się do Newsletteru, dodania przedmiotów do Koszyka i złożenie zamówienia, prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem elektronicznym: https://elaap.pl (prowadzenie Sklepu Internetowego).

14.   Towar (względnie: produkt) - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.

15.   Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.

16.   Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

17.   Umowa sprzedaży - oznacza umowę zawieraną przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, zgodnie z którą Sprzedawca przenosi na Klienta własność zamówionych produktów, a Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny sprzedaży na zasadach określonych w Regulaminie. Zawierając umowę sprzedaży Klient zobowiązuje się do zapłaty dodatkowych kosztów, w szczególności kosztów wysyłki, wskazanych w niniejszym Regulaminie.

§ 14

[Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur]

 

1.        Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:

https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

2.      Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

3.      Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Postępowaniem w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest postępowanie mające na celu rozwiązywanie sporu konsumenckiego, prowadzone zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1823 z późn. zm.). 

4.      Postępowanie ma charakter dobrowolny. 

5.      Sprzedawca nie jest zobowiązany i nie zobowiązuje się do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. 

6.      W sytuacji, gdy zgłoszenie reklamacyjne Klienta będącego Konsumentem nie zostanie uwzględnione, Sprzedawca złoży oświadczenie o zamiarze wystąpienia z wnioskiem  o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, zgodzie na udział w takim postępowaniu wraz ze wskazaniem właściwego dla Sprzedawcy podmiotu uprawnionego lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku.

7.      Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich następuje na wniosek Klienta. Jeżeli przewiduje to regulamin, wszczęcie tego postępowania następuje również na wniosek Sprzedawcy. Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zawiera co najmniej oznaczenie stron, dokładnie określone żądanie, wskazanie, czy postępowanie ma służyć umożliwieniu zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony, przedstawieniu stronom propozycji rozwiązania sporu lub rozstrzygnięciu sporu i narzuceniu stronom jego rozwiązania zgodnie z wyborem wnioskodawcy, oraz jego podpis.

8.      Podmiot uprawniony może odmówić rozpatrzenia sporu w przypadkach wskazanych w regulaminie tego podmiotu. 

9.      Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

10.    Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki Sprzedawcy są regulowane przepisami Ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1823 z późn. zm.). 

11.      Szczegółowe informacje na temat postępowania Klient może uzyskać za pośrednictwem powiatowego rzecznika praw konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się prawami konsumentów, inspektoratów Inspekcji Handlowej lub Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, między innymi może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży lub do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem i Sprzedawcą. 

12.    W celu skorzystania z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych na szczeblu unijnym, Klient będący Konsumentem może także złożyć skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php). Przy składaniu skargi należy podać adres poczty elektronicznej Sprzedawcy:  kontakt@elaap.pl

§ 15

[Postanowienia końcowe]

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.

2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.

3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn: prawnych lub organizacyjnych tj. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z  postanowieniami § 11 Regulaminu.

6. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie usługi elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.

7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów oraz wycofania produktów przedstawionych na stronie internetowej sklepu.

9. Spory pomiędzy Klientami niebędącymi Konsumentami ani Przedsiębiorcami indywidualnymi, rozpatrywane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

10. Sprzedawca zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcjonalności lub usług na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności poprzez: 

11. Korzystanie ze Sklepu internetowego wiąże się z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet, w szczególności rozpowszechnieniem, utratą danych lub uzyskaniem do nich dostępu przez osoby nieuprawnione.

12. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

13. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.

14. Regulamin wchodzi w życie z dniem …………lipca 2025 r.

 

Załączniki:

1.      Polityka Prywatności i cookies z dnia ………………… r.

2.     Wzór odstąpienia od umowy.

3.     Warunki gwarancyjne

 

 

 

Wzór odstąpienia od umowy

(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)

Wzór formularza odstąpienia od umowy
 (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
 – Adresat:
Elaap Safety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sejnach, ul. Wojska Polskiego 36, 16-500 Sejny

elaap.pl


 – Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
 – Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
 – Adres konsumenta(-ów)
 – Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
 – Data
 (*) Niepotrzebne skreślić.